PRUDENTIAL INSURANS

Monday, September 14, 2015

Rindu abang dot

Aku ada tiga abang. Yang ni abang ketiga aku. nama dia hidir tapi abah selalu kejut dia panggil dot. Semua gara-gara buku laporan sekolah agama dia  dia tulis nama. HO DOT YO RO. Walhal ha dal ya ra = hidir. Entah apa lah tapi yang pasti abah kejut memang macam tu. ho dot yo ro bangun. ho dot yo ro bangun. Sekarang melekat! abang dot dot dot.

Jauh mana kita gaduh kau mesti tahu yang aku akan menangis sepi kemudian tak tahan dengar bebelan kau aku akan jerit suh kau stop! Dah macam orang kena rasuk tapi bila jadi camtu kau cakap aku emo pulak. walhal kau tu bebel tanpa penghujung takpe plak. Ah lupakan. Aku sayang kau.

Kau tau dalam kita hidup sama-sama sebagai adik beradik banyak cerita yang aku kenang pasal kau. kalau ingat balik, ah hantu! kau lah penyebab calar-calar kat tangan aku sebab ajak aku masuk hutan main perang-perang dulu. Tapi takpe aku relax jek. relax jek sebab dah ada yang nak. Kalau takda calon memang kau lah yang kena carikan. Dahlah aku nak hentikan panggilan kau. mak ajar suh panggil abang. Abang.

banyak abang buat kat kiah dulu cuma abang ni kadang macam pelupa. Tapi takpe biar kia ingatkan balik. dulu masa sekolah abang ni pengemas, balik sekolah sebelum masuk rumah mesti abang gulung stokin jadi donut kemudian masukkan dalam kasut. lpas tu kasut letak kat rak kasut. Tapi kia? kia dah depan pintu tarik stokin terus campak atas kasut. Esoknya kelam kabut nak naik bus stokin sendiri hilang terus rampas stokin abang senyap2. Ah bodoh betul. Bila abang dapat tau mulalah kena bebel tapi kalau terlepas ah selamat mak nak~

Kemudian bila petang kita selalu rebut bilik air. Kadang macam nak tersungkur kejar pintu bilik air tu.Yang peliknya pukul 6.30 keatas baru nak berebut. Mak selalu bebel kata tadi takda orang mandi taknak mandi sekarang nak berebut. Banyak kali dah tapi tulah kita. Macam hobi plak rebut-rebut bilik air ni. Seb bek tak luka berparut dahi kia bila tersungkur. Kalau tak, dah abang kena carikkan calon lagi.kofkof, Next hobi kia suka meniarap depan tv kemudian kalau abang lalu abang terus akan pijak belakang badan tanpa bagi salam. Kepala bana betul sakit gilos. apa abang ingat kia ni gajah yang boleh bawak orang. Ah hantu! Pastu abang lari lepas pijak.Mulalah berkungfu kita dalam rumah.


Part yang tak ley blah bila abang lari dari sekolah asrama sains dulu. bukan main kia bersorak gembira sebab takkan rebut semua benda dengan abang sampailah satu saat abang muncul depan pintu. Ah tragedis. Mak taknak amik abang. ABANG balik sendiri. Kemudian depan pintu kia tulis nota " datang tak dijemput, pulang tak dihantar" . berdosa betul aku rasa.~ tapi ah lantak, sape suh abang balik kan mak suh belajar dalam tu.

next kia cerita nanti, banyak sebenarnya tapi saja bagi abang ingat sendiri. yang penting sayang gila kat abang dot walau kadang menjengkelkan. iNgat kia adikmu yang kau selalu puji cantik senyap senyap. aku tau tu.~lalalalaaaa



Ni gambar entah berapa tahun lalu. Masa tu abang kurus sekarang dah gemuk. Kia macam biasa .slim selamanya.



No comments:

Post a Comment