PRUDENTIAL INSURANS

Wednesday, May 13, 2015

Pulau Langkawi Part 4 : Skytrex Langkawi Adventure Park

Dari Kuah --- Pantai Kok : 40minit drift!

Mainan ni kitorang beli online dekat laman web. Beli online lagi murah daripada walk-in tau. Harga berbeza mengikut tahap yang kitorang main. Intermediate = RM55. Kalau walk in dalam RM60. 

Skytrex Langkawi link : Tiket Sktrex Online

Cadang nak main pagi sebab sejuk tapi tidur penat sebab parasailing semalam jadi terlewat bergerak. Booking online pukul 9.00 pagi. Tak silap ada yang untuk 2.00 petang juga. Pukul 8.20 pagi baru gerak. Kitorang booking pukul 9.00 pagi. Terlewat 5 minit bila sampai.

Skytrex ni seronok main bila takda orang sebenarnya. Bolehlah bergambar sepuasnya.hehe


Penerangan ada 3 level skytrex. Beginners, Intermediate dan Advanced. Mana yang pakar tahap saiya boleh amik Advanced. Yang tak berapa power amik intermediate macam kitorang. Kanak-kanak amik beginnners.




Okey ini poyo. Mula-mula nak main pakai selendang macam Diana Amir. Sekali tengok segala macam jenis rupa skytrex yang ada terus lupakan hasrat selendang. 



Taraa ! Dah bertukar jadi charlies angel sekejap. Muka ada senyum sebab belum rasa penat naik panjat lompat segala trex yang ada.

Berikut perkara yang perlu dilakukan apabila sampai :

1. Pakai alatan memanjat yang disediakan ( ada sepasang cangkuk bermagnet dan satu cangkuk flying fox) : Instructor akan pastikan alatan yang kau pakai ketat supaya takda mangsa yang tergolek dok dalam semak nanti. Kalau tergolek tak pasal nak call Res-Q plak selamatkan.
2. Isi borang yang diberikan . Dia akan tanya apa yang kau nak sewa ( sarung  botol air, sarung hp : RM1 + AIR : RM2, sarung tangan : RM3.00 : beli dan bawak balik).
3. Instructor bawak tempat start dan bagi penerangan akan segala cara mengunakan alatan dan langkah keselamatan. Cangkuk bermagnet tu ajaib sikit. Nanti dengar la tak tahu macam mana tak tau nak cerita.Kena pasang sebelah baru boleh lepas lagi sebelah. Keselematan terjamin disitu.

Skytrex ni ada 24 cabaran. Lenguh kaki mak nak!

Peta masuk


Gambar ucapan selamat datang buat semua. Masa jangkaan adalah selama 2 jam. Tapi kitorang slow sangat sampai ke 3 jam duduk dalam hutan ni.











Tak sempat nak list satu-satu tapi ni antara jenis skytrex yang wujud dalam hutan ni. Nama nya adalah orang putih yang penulis telah di melayu kan. Penat punya pasal tak sempat nak baca nama skytrex nya.


1. Panjat tangga


2. Turun Jaring



3. Titian ZigZag


 3. Panjat Jaring


3. Titian Tali






4. Gelung




5. Naik tangga di ketinggian pokok balak








  6. Titian di atas hutan tebal. 




Kalau jatuh dekat sini memang tak tahu lah rupa apa. Tinggi ya amat

7. Turun tangga ketinggian pokok durian




8. Dragon Bone




 9. Flying Fox







10. Jaring petak












Sebelum balik bagi gambar selamat pulang sebab muka dah tak rupa orang. Penat sangat!

Cerita seterusnya :





Part 5 : Island Hoping













No comments:

Post a Comment