PRUDENTIAL INSURANS

Tuesday, June 2, 2015

Pulau Langkawi Part 9 : Memborong Gamat Nusantara



Yang mana pergi Langkawi takkan rasa lengkap kalau tak pergi kedai gamat Nusantara ni. Hurmmm.. Sebenarnya banyak jek jenis gamat yang ada dekat Langkawi ni tapi tulah. Nusantara dipercaya sejak turun temurun.hehe.

Dekat dalam kedai ni bukan sahaja menjual minyak gamat tetapi ada lagi bermacam-macam produk yang dicamputi dengan gamat. Sabun, lotion, syampu dan segala macam benda termasuk tongkat sakti untuk membantu orang tua berjalan. 




Beginilah rupa dalam kedai tu. tersusun dan teratur. sekali tengok macam nak amik segala jenis produk yang dipertonton untuk dijual. amik banyak maka banyak la bayarannya.hehe. jadi behave2 banyak lagi benda oleh-oleh yang kau boleh beli selain produk nusantara. 



Gamat ni dekat sini harganya murah. 12 botol dijual pada harga RM10.00. Borong banyak-banyak lepas tu luar Langkawi boleh berniaga. Orang jual sebotol RM5.00 tak silap abah pernah beli.




Tarraa.ada jual berbagai ubatan herba yang belum diproses. Tak payah nak masuk hutan bertapa dalam hutan tujuh hari tujuh malam nak carik kayu kayu herba ni.muehehehe.









No comments:

Post a Comment