PRUDENTIAL INSURANS

Wednesday, April 15, 2015

Rupa kucing yang telah dimandulkan (dikasi)



Sumpah seumur hidup tak pernah tau. Hinggalah satu ketika kucing yang selalu singgah bilik aku hilang tanpa jejak selama sebulan. Baru-baru ni baru nampak dia. Jumpa kucing ni awal pagi waktu nak pergi kerja. Sempat la usap-usap bulu dia tapi terkejar kejar sebab dah lambat. Cuma nampak ada bekas kat badan dia. Ingatkan kena cop dengan iron. Sedih la jugak masa tu sebab kucing ni kadang datang nak tidur dalam bilik. Bila balik kerja berusaha carik balik kucing ni tapi tak jumpa ingat nak buat siasatan. Sampailah tiga hari lepas tu jumpa balik waktu malam. Belek punya belek rupanya kucing tu ada kesan kena kasi. Beginilah rupa bentuk proses pemandulan si kucing. Tak tahulah sape yang buat sebab kucing ni macam takda tuan. Sebelum dia kena kasi (mandul) dia ada mengandung tapi tak tahu mana pergi anak dia. Mungkin taknak bagi kucing ni mengandung lagi jadi orang pun mandulkan lah dia. Bertuah jugak la dia sebab sempat merasa mengandung sebelum dimandulkan. Ni first time tengok cara kucing dikasi. Kojot jugak! telinga dia akan dipotong sikit sebagai tanda dan akan ada sedikit pembedahan dengan tepi kaki.


Lepas kena kasi dia macam garang tak suka manja sangat dah macam dulu



Cukuran berbentuk. style!



Telinga dia kasi potong hujung bagi tanda