PRUDENTIAL INSURANS

Wednesday, April 15, 2015

Teknik membeli sushi dengan harga murah









Dipetang hari yang kelaparan ni tetiba teringat sushi Jusco aritu. Tatap gambar jela sebab pertengahan bulan kan. Rasa teringin tu ada tapi tahan nafsu tahan nafsu. Terbaca satu ayat dimana berbunyi " takkan kita nak tolak semua rasa teringin untuk makan diluar hanya kerana sebab GST". Sesekali bolehlah kita reward diri sendiri yang penat bekerja dengan sedikit makanan mahal. Contohnya sushi ker, bibimbap ke, pizza hut ker dan apa-apa lagi yang mahal janji dalam keadaan kita mampu. 

Dulu aku tak berminat pun dengan sushi ni sebab bagi aku macam tak logik makan laut mentah-mentah ni. Dua tiga kali jugak cuba-cuba akhirnya melekat jua. Tapi dengan syarat aku memilih dalam makan sushi ni. Aku tak makan yang pelik-pelik. Majoriti yang dipilih kebanyakkan makanan yang dah diproses. Kalau macam ikan salmon kat atas tu memang mintak maaf tak boleh lagi nak telan.


Baru belajar makan ni. sedap!


Tips jimat nak beli sushi ni senang jek tapi tulah. hanya sushi jusco . Kalau nak beli sushi jusco pada harga yang lebih murah 30%-70% korang kena beli waktu pukul 9.00 malam ke atas. Sebab masa tu penjual akan terpaksa habiskan stok dan turunkan harga. Sushi kan tak boleh simpan lama-lama nanti rasa dia tak sedap sangat. Macam aritu aku beli harga asal 12.90 tapi lepas turun harga jadi 6 ringgit lebih. kan jimat kan. heee.. itu saja selamat mencuba semua 



Tengok ada tanda 50 tu maknanya 50% diskaun!