PRUDENTIAL INSURANS

Thursday, April 16, 2015

Kahwin tanpa langkah bendul : Tahniah akakku


facebook link : qeiyaholahola
instagram id : qeiyaholahola



Benda yang buat aku rasa macam fuhhhh lega akak da kawin dulu. Tak paya aku kena langkah bendul. Kalau langkah bendul setakat nak bagi apa akak aku nak tu takda masalah tapi tulah, mulut orang tu yang kita tak tahan. Ya tau semua orang nak kawin tapi jodoh tak sampai lagi habis nak macam mana? Kita merancang Allah tentukan. Tapi atas berkat doa mak abah akak dapat kawin dulu sebelum aku. Aku lah manusia paling seronok dalam dunia ni tak tahu nak cakap camne. heeheeee...

11 april aritu dia baru kawin. Perancangan 4 bulan saja fuhh memang agak kelam kabut sikit tapi dengan pertolongan adik beradik yang ramai alhamdulillah majlis berjalan lancar. kenduri 3 hari 2 malam memang macam nak longgar skru lutut. tidur hari-hari lambat macam macam nak kena buat. tapi tula puas hati. semuanya rewang takda catering. daripada goodies, pelamin, jurugambar , baju semua selesai sikit-sikit ikut kemampuan. Seronoknya lepas habis majlis jangan citer la. macam nak joget! 


First time dapat abang ipar memang kena sakat jela. Pengantin pulak memang sekampung dari kecik tapi tak pernah keluar rumah jadi hujungnya dua-dua pun pemalu. Lagi malu lagi kuatlah kena sakat. lepas ni majlis aku tapi tak tahulah rupa apa nanti, rasa macam baru nak bernafas lega sebab dah lepas majlis akak dah kena fikir majlis sendiri. Semoga semuanya okey lah harap-harap.


Satu soalan pak imam buat pengantin. Nak kahwin sampai mana ni? Sampai syurga? Kalau nak sampai syurga kena usaha sama-sama kalau takda usaha sampai akhir hayat sahaja . Okey semua orang terdiam  dan bait-bait ayat ni terbawa sampai sekarang.



























Semoga hubungan yang terbina berkekalan hingga syurga.

No comments:

Post a Comment