PRUDENTIAL INSURANS

Thursday, April 23, 2015

Part 2 - Makanan Di Kuala Selangor : Cendol Kelapa Pandu Lalu

 Hehehe....


Cendol kelapa.


Mula-mula nampak macam hah ape benda ni! cendol kelapa. Mungkin cendol hijau pastu guna air kelapa. Zasss lajulah kereta melintasi kedai pandu lalu tersebut. Kemudian sebab rasa nak tau membuak-buak maka kami pun pusing balik. Semata sangat kan. Wooww power ada pandu lalu. Bila berhenti tengok cashier takda orang. Rupanya cashier ngah cabut sabut kelapa. Dah la kereta kitorang jek dekat situ. Kemudian bila pakcik tu datang, tanyalah apa yang sedap. Pakcik tu cakap semua sedap. Jadi tukar soalan " Apa yang spesial kat sini pakcik". Semua dik.

Hah power kan ada pandu lalu okey





Power siap ada cashier bentuk lonjong lagi. Sila berurusan disini




urrmmm pakcik ni saja buat kitorang pening kepala. Tapi takpelah nak rasa punya pasal maka kitorang pilih cendol kelapa. Tanya camna cendol kelapa tu pakcik " Pakcik cakap nanti dia buat rasa sedap ker tak". Okeylah.


Ni makanan ke tiga kitorang rasa ( pertama : makanan tengahari, kedua : mentarang bakar). Nak rasa punya pasal order jela satu kongsi lima orang. haha. Memalukan tapi peduli lah. perut dah penuh bukan kedekut taknak order banyak-banyak.Cuma nak rasa. Nak singgah kuala selangor entah bila lagi kan.

Maka bila dah dapat beginilah rupa cendol kelapa tu. Rupanya cendol hijau tu telah berganti dengan isi kelapa yang diacuankan seperti cendol hijau biasa. Air dia pulak adalah rasa gula melaka, air kelapa, susu cair dengan santan kelapa. begitu drama sungguh nak cerita begitu banyak rasa yang ada. Hiasan pulak ditambah dengan biji selasih bagi tambah lagi drama minuman. hehe.


Nampak rupa dia. Pelik kan

Harga dia satu Rm3.50. Kalau rasa taknak cendol kelapa bolehlah pilih air lain ya. Macam-macam air ada. Pandu lalu jek, order melalui tingkap takpayah nak turun-turun dari kereta. heheheee


Nak beli daging arnab pun boleh ya