PRUDENTIAL INSURANS

Monday, February 23, 2015

Politik negara Malaysia

Banyak benda yang aku belajar dari politik Malaysia.
Nak aku tutup mata,
Nak aku Pekakkan telinga,
Tapi aku hanya rakyat biasa yang ada akal fikirannya.
Satu benda yang aku dapat kongsikan.
Aku bukan manusia,
Yang menuduh membuta tuli,
Tapi aku juga bukan,
Yang menerima tersengguk-sengguk kepalanya,
Aku berfikir sedalam dalam,
Bukan aku takut berbicara,
Tapi aku takut tafsiranku jauh ke dasar,
Satu hal yang pasti,
Aku bukan penyokong kuat mana-mana parti,
Aku juga bukan pengikut tegar mana-mana dasar,
Aku menerima yang mana ada betulnya,
dan aku menolak mana yang ada pesongnya.
Semoga Malaysia masih kekal aman,
Walau aku tak habis fikir mengenai kes DSAI,
samaada aku yang lambat berfikir
atau kalian yang cepat membuat kesimpulan.
Jelas ternyata,
Jika kalian tidak tahu mana benar,
mana salah,
Diamkan diri.
Bukan mendiam tanpa isi,
Tapi diam selagi kalian rasa wajar berbuat demikian.

Sekian,
Zakiah Hanum
Jumaat ( 13 Februari 2015)







No comments:

Post a Comment