PRUDENTIAL INSURANS

Sunday, September 20, 2015

PERKATAAN "YA" DARI WANITA JANGAN 100% LELAKI PERCAYA


Terdapat beberapa perkataan "ya" dari mulut wanita yang jangan 100% lelaki percaya. Tapi tinggalkanlah sedikit. Bukan semuanya tak leh caya cuma ada beberapa lah memang korang kena pikir 100x nak percaya ker tak nak. Antaranya:


1. Ya, saya tak merajuk

Korang baca situasi ni
bila lelaki tanya, " awak merajuk ker sayang?".
Dia jawab, " mana ada tak merajuk pun"
Lelaki tanya lagi," awak jangan merajuk eh"
Dia jawab , "ya, tak merajuk"

Tak merajuk tapi muka masam mencuka.Apa semua ni. Bila tanya soalan lain diam tanda protes.
Mac am mana tau ni? dah biasa buat kan korang :P


2. Ya, saya taknak pun benda tu

Lelaki kadang dia akan offer benda yang tak diduga bila terjumpa dekat Shopping mall. Si wanita pun akan pura-pura lah taknak sebab tengok tag harga "mahal nak mam". Lelaki ni satu hal, bila dia offer walau benda mahal pun dia tahu yang dia mampu beli. Jadi perempuan jangan lah kata ya saya taknak. sebab offer tu melambangkan yang dia mampu. Tapi sebenarnya malu nak kata nak. Jadi ermm ermm ermm geleng jela bila dapat offer. Kadang lelaki siap kira. betul ni taknak. saya kira sampai tiga. Satu,,,,dua,,,, tiga> okey dah jom jalan. Lelaki yang memahami walaupun perempuan tu geleng tetiba tarraaaa" dah ada dalam kereta"~ ah romantis (jangan perasan sila bermimpi -,-)


3. Ya, saya tak beli lagi dah baju, handbag, kasut, hijabista semua tu

Harini laki cakap, tak payah lah beli lagi baju. Saya tengok baju dalam almari tu semua awak punya tapi macam tak pernah pakai pun. Tudung tu dah bertingket-tingket tapi macam tudung sama jek awak pakai. Perempuan tu akan cakap, ya tak beli dah.

Tup tup seminggu kemudian, awak tadi er err saya terbeli baju tu sebab ada DISKAUN. Ini hantu, kan dah cakap jangan percaya. Hantu mana wujud kat dunia nyata.heeee


4. Ya, saya tak pakai dah semua produk-produk cepat cantik tu

Tak payahlah pakai produk cepat cantik tu , bahaya lah.

Ya tak pakai. sebulan kemudian....

Si lelaki " muka awak macam lain lah, macam cerah sikit, macam glowing gebu-gebu"

Hah mestilah saya pakai serum ni, krim ni, krim tu, kolagen ni minum, supplemen tu makan.

Lelaki, errrr? -,-"


5. Ya, awak memang hensem!

Yang ni saja letak, lelaki jangan nak percaya. Mostly perempuan takkan cakap depan-depan yang kau hensem kecuali kau tu boipren, tunang atau suami dia.

Kau diam kau diam, marah letew :P


Dah malas nak taip lagi. Kalau kau tak percaya? Tak apa, Okey kita tengok nanti






No comments:

Post a Comment