PRUDENTIAL INSURANS

Friday, April 3, 2015

Teknik menghidupkan kembali adegan Paul Walker dalam Furious 7







Sepertimana yang kita tahu bahawa aktor utama filem Fast and Furious 7 ini telah pergi pada akhir tahun 2013. Namun, penerbit tidak menghapuskan watak yang telah dibawakan malahan telah digantikan adiknya, Caleb dan Cody. Meksi begitu, pihak penerbit telah menangguh lebih kurang selama setahun untuk menerbitkan kembali adegan sebenar Paul walker.


Mereka juga tidak menghapuskan adegan yang dilakonkan Paul Walker didalam Furious 7 sebelum dia meninggal dunia. Dengan teknologi yang ada, Caleb memainkan peranan meniru gerak tubuh Paul dan Cody memainkan peranan sorotan mata seiras abang mereka melalui bantaun CGI (Computer Generated-Imagery)


Pada permulaan, filem ini dijadualkan ditayangkan pada Julai 2014 namun tetap bertangguh sehingga April 2015. Apepun, bagi penggemar filem ini sila rasakan apakah adegan Paul Walker masih wujud walau ianya diganti oleh adik adiknya.


Teknologi canggih ini telah wujud pada tahun 2000 dimana dilakukan untuk filem Gladiator. Pelakon utama, Oliver Reed mengalami serangan jantung sebelum dapat menghabiskan rakaman cerita terbabit. Hasilnya tidak jauh berbeza dengan yang asli. 








No comments:

Post a Comment