PRUDENTIAL INSURANS

Wednesday, April 8, 2015

Imbas kembali : Handphone pertamaku dalam hidup ini





Okey masing-masing dah boleh pegang kepala ingat balik hp pertama korang rupa apa. Hp pertama diklasifikasikan sebagai hp pertama yang korang beli guna duit sendiri. Kalau yang dapat hadiah tu bolehlah bolehlah nak imbas jugak~phewwww.

Ni hp pertama yang aku beli selepas kerja keras jadi promoter dekat pasaraya depan sungai. Hah! Pasaraya Kini era tahun 2007-2008. Pastu fly g sambung belajar. Duit gaji pertama abah ajak g beli hp sebab kredit hp abah asik kena sailang jek ngan aku.haha. Lepas ada hp baru la sedar sikit topup tu berharga walau satu sen. kikiki.

Masa ni hp ni berharga RM300. Sekarang mungkin dah takda harga. Boleh buat baling cengkerik dalam bilik air jek kot. Aku sayang hp ni sebab hp ni aku beli sendiri tapi hilang dicuri.. sobsob. apelah pencuri. Masa kau curik banyak lagi hp canggih yang muncul kot. Hp yang cokia cam hp ni jugak kau curik. Tak dapat aku nak simpan wat kenangan tunjuk contoh kat anak-anak bila diorang besar nanti. " Kalau nak hp, ibu takkan beli, belajar dulu rajin rajin pastu kerja pastu suka hati korang la nak beli hp ape". Hah ! tudia dah nampak future rupa camne jadi seorang ibu nanti. hewhew~